Як пов’язані між собою KPI та компетенції?

КPI та компетенції. Що важливіше?

KPI – це ключові показники ефективності досягнення цілей діяльності.  Компетенції – це сукупність знань, навичок та психологічних якостей, які потрібні для результативного виконання функцій  досягнення цілей діяльності. Якщо саме так розуміти визначення KPI та компетенцій, то відповідь на запитання «як пов’язані між собою KPI та компетенції?» очевидна. Виконання  KPI можливе тільки при умові необхідного рівня компетенцій персоналу. По іншому не буде, дива не станеться. Тому не можна казати про те, що KPI важливіше ніж компетенції, або навпаки. Відсутність контролю рівня розвитку компетенцій, який повинен відбуватися через проведення оцінки під час підбору персоналу, закінчення періоду онбордингу, у щорічному форматі для всіх працівників організації, приведе до неможливості відслідковувати причини недосягнення запланованих планових показників.

У сучасному бізнес-середовищі, де конкуренція щоразу зростає в умовах нестабільності,  компанії все більше розуміють необхідність встановлення чітких цілей та моніторингу своєї результативності. Але моніторинг результативності не буде повним без моніторингу компетентності, тому що результат такого моніторингу не дозволить прийняти правильні локальні управлінські рішення  регулювання процесу досягнення цілей через корегування рівня розвитку компетенцій.  У цьому контексті KPI (Key Performance Indicators) стають потужними інструментами для оцінки та вимірювання результативності кожного працівника, підрозділу та організації в цілому, а компетенції – необхідним елементом для розвитку командам та просування вперед.

Важливі аспекти управління результатами та компетенціями.

KPI і компетенції взаємопов’язані, оскільки компетентність працівника впливає на його можливість досягти KPI, і водночас, досягнення KPI може служити мірою ефективності компетентності працівника.

  • KPI визначаються з урахуванням стратегічних цілей компанії. Ці цілі можуть бути пов’язані з різними площинами, такими як обсяг продажів, збільшення прибутку, підвищення клієнтського задоволення тощо. Компетенції працівників визначаються відповідно до цих цілей, з урахуванням того, які навички та знання потрібні для досягнення цих KPI.
  • KPI використовуються для оцінки прогресу працівників у досягненні цілей діяльності. Компетенції, у свою чергу, визначають, наскільки ефективно працівник може впливати на ці KPI. Наприклад, якщо одним із KPI є збільшення обсягу продажів, то компетенції, пов’язані з продажами, такі як комунікативність, переконливість, навички переговорів і т.д., будуть важливими для досягнення цього показника.
  • Часто компетенції визначаються для оцінки потенційних працівників або для розвитку існуючих. Це може включати як корпоративні софт скіли, такі як лідерство, комунікація, творчість, так і професійні хард скіли компетенції, пов’язані з конкретною областю роботи. Оцінка KPI допомагає визначити, наскільки ефективно працівник розвиває свої компетенції та як це впливає на досягнення цілей.

Як розробити KPI та компетенції?

На сьогоднішній день ринок бізнес-навчання України пропонує безліч курсів та тренінгів по даній тематиці. Саме головне у пошуку методики та навчання це наступне –  курси з розробки KPI та компетенції повинні враховувати системний взаємозв’язок між ними. Тобто тренер, або викладач, повинен мати реальний практичний досвід впровадження систем KPI та компетенції у бізнес-процеси організацій. У іншому випадку слухачі отримують дуже багато «води», яку буде неможливо поставити в основу бізнес-процесів підбору, онбордингу, оцінки компетентності та результативності, навчання, кар’єрного розвитку та мотивування персоналу.

Модель KPI та Модель компетенцій мають вигляд коротких, зрозумілих документів у формі таблиць, які будуть сприйматися як працівниками, так і керівниками.

Навчання по розробці KPI та компетенції може проводитись як у відкритому, так у корпоративному форматі. Я даю декілька корисних посилань, щоб ви змогли визначитись, якій формат для вас є більш доступним та актуальним.

Онлайн #HRHard курс «Майстер компетенций»

Онлайн #HRHard курс “Оцінка персоналу: Ассессмент центр + 360” Увага, формується група, старт програми 24 серпня 2024 року!

Онлайн #HRHard курс «Майстер KPI»

Корпоративний тренінг з розробки компетенцій та профілей посад

Корпоративний тренінг з розробки KPI

KPI та Компетенції з індикаторами зразок, шаблон, приклад.

Приклади KPI та компетенцій з індикаторами можна забрати у закріплених файлах   телеграм-групи Цінності| Цілі| Компетенції| KPI| Ассессмент| 360.

Ірина Тарасова, CEO, бізнес-тренер ВІЧЕ КОНСАЛТИНГ