Як створити мотиваційну систему оцінювання компетенцій?

При плануванні проведення оцінки компетенцій персоналу слід розуміти, що процес оцінки не може бути автономним. Для того, щоб уникнути ризику спотворення смислової суті процесу оцінки, я б назвала його частиною системного процесу розвитку персоналу. Якщо говорити коротко, то оцінка проводиться не заради оцінки, а з метою отримання інформації, яка використовуватиметься в інших процесах управління персоналом – підборі, онбордингу, навчанні, підготовці кадрового резерву чи управлінні талантами. Основними користувачами цієї інформації є не лише HR-менеджери, а самі співробітники та менеджмент організації.

«Включити» мотиваційний компонент оцінки компетенцій для співробітників можливо лише через донесення наступного змісту- об’єктивна інформація про рівень наявних знань, навичок та особистісних якостей потрібна для розвитку й досягнення більш високих результатів. І тут потрібно докладніше зупинитися на 3-х ключових складових цього сенсу– оцінка компетенцій, ріст компетенцій и кращі результати – досягнення організаційних цілей, стабільність організації, заохочення, зростання особистого доходу, особистий добробут.

Звідси випливає наступне важливе розуміння процесу оцінки – необхідно створити логічний зв’язок між моделлю компетенцій, кар’єрним зростанням та цільовими показниками кожного, тобто, до проведення оцінки вже має бути:

  1. Ціннісно-цільова модель компетенцій
  2. Система грейдів
  3. Модель KPI/OKR.

Сама процедура не повинна викликати жодних сумнівів у своїй неупередженості. Оцінка компетенцій стане мотиваційною для персоналу лише через створення особливої атмосфери, яка викличе у співробітників інтерес та розуміння особистої вигоди участі, одночасно знімаючи страх та негативне ставлення до процесу. Досягти такої особливої атмосфери можна за дотримання наступних принципів:

  1. Відкритість
  2. Довіра
  3. Об’єктивність
  4. Професіоналізм координаторів процесу оцінки.

Необхідними умови для проведення мотиваційної оцінки компетенцій персоналу являються наявність системи внутрішніх комунікацій та високий рівень компетенцій керівників, які розуміють, приймають та транслюють ціннісно-цільову культуру менеджменту в організації.

У чому полягає роль і відповідальність HR-менеджера під час проведення оцінки персоналу?

  1. В ініціюванні процесу оцінки
  2. У чіткому дотриманні технології Асесмент Центр або 360 градусів
  3. У розумінні та впровадженні до проведення оцінки відсутніх елементів HR-процесів
  4. У контролі рівня управлінських компетенцій менеджменту організації та надання коучингової та менторської підтримки під час вирішення ними завдань управління персоналом.

З етапами та умовами проведення оцінки компетенцій можна ознайомитись тут.