Кожна організація рано чи пізно змушена зіткнутися з потребою оцінити роботу персоналу. На основі отриманих даних проводяться ротації, формується план розвитку компетенцій працівників, що працюють та кадрового резерву. Оцінка компетенцій персоналу – обов’язковий процес, за результатами якого приймаються ключові управлінські рішення у підборі, онбордингу, розвитку та мотивуванні персоналу.
Ассессмент Центр та 360 градусів
ОЦІНКА КОМПЕТЕНЦІЙ
Щорічна оцінка компетенцій є дуже важливою для реалізації стратегії компанії. Якщо ігнорувати проведення Assessment Center чи 360 градусів, то виникають різноманітні фактори ризику, найболючішими серед яких є:
- відтік кваліфікованих співробітників через відсутність прозорих та зрозумілих кар’єрних перспектив;
- високий рівень плинності на етапі проходження випробувального терміну чи першого року роботи;
- невиконання основних цілей та завдань, через критичний рівень хард та софт компетенцій, оскільки фахівці та керівники можуть не відповідати за своїми якостями займаній посаді;
- недостатній чи завищений бюджет на навчання співробітників, причому витрати на навчання, розвиток та мотивування не призводять до збільшення результативності та лояльності персоналу;
- низький рівень зацікавленості співробітників у своєму саморозвитку;
- відсутність кадрового резерву на вакансії, які відкриваються;
- відсутність взаєморозуміння між HRM та керівниками структурних підрозділів.
ОСНОВНІ МЕТОДИ ОЦІНКИ КОМПЕТЕНЦІЙ ПЕРСОНАЛУ
Оцінка компетенцій проводиться на основі Ціннісно-цільової моделі компетенцій, яка включає кластери ціннісних, управлінських та професійних компетенцій. Кожна компетенція обов’язково описується поведінковими індикаторами, що є повним переліком вимог щодо необхідних знань, навичок та особистісних якостей кожного працівника на конкретній посаді. Від якості розробленої моделі компетенцій залежить якість оцінки компетенцій.
Ціннісно-цільова модель компетенцій (автор Ірина Тарасова, 2013 р., Україна) – найкращий формат об’єднання софт та хард компетенцій в єдиному документі, який пов’язує на практиці компетентність, результативність та залученість персоналу.
У процесі проведення оцінки компетенцій повинні використовуватися перевірені методи – надійні та валідні, які підбираються в індивідуальному порядку відповідно до специфіки діяльності організації. Найбільш визнаними технологіями проведення оцінки компетенцій є Асессмент Центр та 360 градусів.
ОЦІНКА КОМПЕТЕНЦІЙ – ЕТАПИ СПІВПРАЦІ
Перший етап – підготовчий
- Корекція або розробка Ціннісно-цільової моделі компетенцій із поведінковими індикаторами.
- Розробка регламенту та сценарію Асессмент Центру – підбір ефективних методів оцінки (професійних та психодіагностичних тестів, анкет, рольових та ділових ігор, групових дискусій, кейсів) або розробка питань 360 градусів.
- Розробка бланків експертів для комісії експертів.
- Навчання внутрішньої робочої групи проекту щодо проведення оцінки компетенцій
Другий етап – проведення оцінки компетенцій
- Проведення Асессмент Центр. Асессмент Центр непідготовленому спостерігачеві може здатися аналогією традиційного бізнес-тренінгу, тому що. фасилітатор працює з групою учасників. Однак, якщо при проведенні тренінгу основним завданням є відпрацювати на практиці нові навички, то ціллю Assessment Center є оцінка наявних софтів та хардів. Усі практичні вправи спрямовані те що, щоб компетенції могли проявитися максимально. За роботою групи спостерігає комісія асесорів, які працюють за суворим регламентом оцінки.
- Проведення 360 градусів. Кожного співробітника оцінюють інші співробітники шляхом письмового заповнення оціночних бланків – анкет. В анкетах містяться питання закритого типу, що пропонують оцінити ту чи іншу компетенцію щодо індикаторів. Процес автоматизований. Загальний результат оцінки формується за рахунок консолідованих результатів:
- самооцінки,
- оцінки безпосереднім керівником,
- оцінки безпосередніми підлеглими,
- оцінки внутрішнім клієнтом,
- оцінки зовнішнім клієнтом.
Прояви індикаторів по кожній компетенції оцінюються за 5-ти бальною шкалою, що дозволяє якісно інтерпретувати отримані результати у формі конкретних рекомендацій
Третій етап – обробка результатів Ассессмент Центр та 360 градусів
Отримані показники оцінки інтерпретуються у повній відповідності до існуючих стандартів. Звіт містить графіки, діаграми таблиці, рейтинги. Отримати його можна в електронній або письмовій формі на вибір замовника. Серед основних документів:
- Індивідуальні результати оцінки компетенцій
- Командні результати оцінки компетенцій
- Виявлені сильні та слабкі зони компетенцій на організаційному та персональному рівні
- Рекомендації з ротації, в тому числі включення у списки кадрового резерву
- Рекомендації з розвитку компетенцій по кожному учаснику оцінки та по командам в цілому
Четвертий етап – фідбек учасникам Ассессмент Центр та 360 градусів
По результатам проведення Ассессмент Центр або 360 градусів надається фідбек учасникам оцінки у груповому та індивідуальному форматі, у відповідності вимогам технологій, з метою нейтралізації напруги, конструктивного сприйняття інформації та мотивування персоналу на саморозвиток та зростання результатів діяльності.
Чому ми кращі партнери по проведенню оцінки компетенцій?
- 20+ років досвіду співпраці з підприємствами виробничої (FMCG, косметична, технічна продукція) , дистрибуційної, банківської, будівельної, автомобільної галузей України, Грузії, Росії (до 2014 р.) та Казахстану по проведенню Ассессмент Центр та 360 градусів
- Ми зробимо комплексний проект Оцінка персоналу «під ключ» та застрахуємо вас від системних помилок, які приводять до серйозних наслідків, пов’язаних з демотивацією персоналу
- Якщо ви оцінюєте компетенції персоналу вперше, то у співпраці з нами страхуються всі ризики непорозумінь та «подвійних тлумачень» проекту оцінки компетенцій
- За підсумками ви отримуєте повний оціночний інструментарій та внутрішню робочу групу, підготовлену за технологією Ассессмент Центр або 360 градусів, яка надалі спроможна самостійно проводити оцінку персоналу
- З нами неможливо вступити в змову, ми не беремо до уваги відносини «кумівства», дружби чи ворожості по горизонталі та вертикалі управління. Наші результати будуть інформаційними тільки з точки зору того, наскільки кожен співробітник відповідає цінностям організації, цілям посади та тим вимогам, які вона пред’являє до нього в професійному та особистісному плані
- Завдяки нам оцінка персоналу проводиться максимально ефективно та точно. У процесі використовують технології, ефективність яких перевірена часом. Під конкретні потреби вибирається оптимальний метод із оптимальним бюджетом для кожного клієнта